Vad händer med värden?

Hej alla fina läsare!
Hoppas ni har haft en fin och underbar dag 
själv var jag och mannen och sonen bjuden på middag hemms hos våran kompisar idag ;) Hade jätte mysigt😘
De serverade fika och jätte god persiska  rätter
och sällskapet var underbart.Lilla Liam hade fortfarande lite ont i tanden och feber,men han orkade och umgås lite med oss.På kvällen när vi kom hem så satt jag framför tv:n som vanligt hade jag min myss filt och kopp Tea och dadlar hehe 😬😂
mannen surfade på mobilen medans jag tittade på tv.
Då säger han till mig Babe titta här herregud vad händer med värden säger han och visar mig video på folk som har filmat och lagt ut på nätet. I Tyskland blir tjejen slagen av en kille utan anledning och samma sak så slår en annan kille en yngre kille för att han är invandrare och den killen som blir slagen är tysk och den lilla killeN som är yngre han gör ingenting stackaren.Usch vad ledsen jag blir varför ska människor använda våld :( varför måste folk kriga med varandra?Varför kan vi inte vara vänner? Varför måste det finnas fiende ? Varför ? Jag hatar våld,det är det värsta jag vet:( jag fattar inte varför han slog henne ?För att hon dissade honom? Hur tänkte han ingentligen ? Tänk om nån skulle slå nån nära till honom på det sättet som han gjorde.Det värsta var att han skrattade att han slog henne :( jag lovar var jag där hade jag skyddat stackaren .
Samma sak var det med den unga Tyska killen som killeN slog ,vad hade han gjort ,stackaren hade inte gjort nånting
åhhh jag blir bara arg.Jag säger bara Karma is a biatch.
Både jag och mannen blev jätte ledsna när vi  såg videon.Jag är ledsen för att jag skrev detta men jag kan inte vara tyst om detta .Detta måste sättas Stop!!!  Om ni  ser ni nån bli slagen va inte feg ,Stoppa det !Så länge ni ser att personen inte är farlig nog för att göra er illa,annars ring 112.Ni räddar personens liv jag lovar garanterad.Detta måste sättas stop nånstans liksom.
aja ville bara säga ut det.
älskar er och tack för att ni läser min blogg .Nu ska 
jag lägga mig ,imorgon blir det träning.
xoxo
Mimmi😘😘😘♥️♥️♥️♥️

Kommentarer:

1 Anonym:

💖💕

Kommentera här: